Doğalgaz faturası bu ay gelecek mi, doğalgaz indirimi ne zaman başlayacak? Doğalgaz faturası hangi ay ücretsiz olacak, doğalgaz ne zaman bedava olacak?
Doğalgaz indirimi ne zaman başlayacak, ücretsiz doğalgaz faturalara hangi ay yansıyacak? Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan "Şimdi sizlerle ülkemizin her bir hanesindeki doğalgaz faturasını düşürecek iki müjdeyi paylaşmak istiyorum." sözleriyle fatura desteğini duyurdu. Erdoğan’ın açıklamasının ardından "Doğalgaz hangi ay ücretsiz olacak?” sorusuna yanıt aramaya başlandı. Peki, doğalgaz ne zaman bedava, ücretsiz doğalgaz faturası bu ay mı gelecek?

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 20 Nisan günü gerçekleştirilen Filyos Gaz İşleme Tesisi Karadeniz Doğalgazı'nın Devreye Alma Töreni'nde müjde niteliğinde açıklamalarda bulundu. Cumhurbaşkanı Erdoğan konutlarda kullanılacak doğalgazın 1 ay boyunca ücretsiz olacağını açıklayınca vatandaşlar "Doğalgaz indirimi ne zaman başlayacak, doğalgaz faturası hangi ay ücretsiz olacak, ücretsiz doğalgaz bu ay mı?” sorularının yanıtının sorgulamaya başladı.

DOĞALGAZ İNDİRİMİ NE ZAMAN BAŞLAYACAK, DOĞALGAZ FATURASI BU AY GELECEK Mİ?
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Filyos Gaz İşleme Tesisi Karadeniz Doğalgazı'nın Devreye Alma Töreni'nde kritik açıklamalarda bulundu. Bu kapsamda doğalgazda tüm hanelerini etkileyecek bir müjdeyi duyurdu:"Ülkemize geçtiğimiz 21 yılda yaptığımız her yatırımda insanımızın hayatını kolaylaştırmış, refahını artırmış olduk. İnsanımızı hayat pahalılığı ve enflasyon karşısında asla yalnız bırakmadım. Geçen sene küresel salgın ve kriz nedeniyle artan enerji fiyatlarında doğalgazda yüzde 75 indirim uyguladık. Her 100 liralık doğalgaz faturasını 75 lirasını devlet olarak biz üstlendik." ifadelerini kullandı.

DOĞALGAZ ÜCRETSİZ Mİ?
"Türkiye'nin imkanlarını, milletimizin her ferdinin hayatına yansıyacak şekilde kullanma sözünü unutmuyoruz. Bugün bu sözümüzün gereğini yerine getiriyoruz. Şimdi sizlerle ülkemizin her bir hanesindeki doğalgaz faturasını düşürecek iki müjdeyi paylaşmak istiyorum. Birinci müjdemizi açıklıyorum: Vatandaşlarımızın evlerindeki mutfaklarında ve sıcak su tüketiminde kullandıkları doğalgazı 1 yıl süreyle ücretsiz veriyoruz.

DOĞALGAZ FATURASI HANGİ AY ÜCRETSİZ?
Aylık 25 metreküpe denk gelen mutfak ve sıcak su için doğalgazın bedeli 1 yıl boyunca faturalardan düşülecektir. Bu aynı zamanda önümüzün yaz olduğunu dikkate alırsak pek çok hanenin neredeyse hiç doğalgaz faturası ödemeyeceği anlamına geliyor. Emeklisinden öğrencisine ücretsiz doğalgaz kullanımının önemli katkı yapacağına inanıyorum. Seçimlerden sonraki dönemde bunun benim vatandaşıma yansıması çok daha farklı olumlu şekilde tecelli edecektir. Aylık mutfak, sıcak su tüketimini karşılayacak bedava doğalgazınız hayırlı olsun."

"1 AY BOYUNCA KONUTLARDA DOĞALGAZ ÜCRETSİZ OLACAK"
Şimdi de ikinci müjdemizi açıklıyorum: 1 ay boyunca Türkiye'nin tamamındaki konutların doğalgaz tüketiminden ücret almayacağız. Isınma dahil doğalgaz tüketiminin tamamını 1 ay süreyle ücretsiz yapıyoruz. Yeni başlatacağımız çalışmalarla milletimizin karşısına daha pek çok müjdeyle çıkacağız. Ülkemize eser kazandırma yolunda durmayacağız. Milletimize hizmet etme yolunda durmayacağız. Türkiye Yüzyılı inşasının yolunda durmayacağız. 21 yılda ülkemize kazandırdığımız demokrasi ve kalkınma altyaphısını Türkiye Yüzyılı'yla taçlandıracağız.

AYLIK KATKI 125-150 TL OLACAK
Türkiye'de 4 kişilik bir ailenin yıllık ortalama doğal gaz tüketimi 1.500 m3. Aylık ortalama tüketim ise 125 m3. Kışın ise aylık en az doğal gaz tüketimi 250 m3 dolayında hesaplanıyor. 1 yıl boyunca aylık ücret alınmayacak olan 25 m3’lük gazın bedeli ise Nisan ayı tarifesiyle metreküp başına dağıtım bölgesine göre değişmekle birlikte 5-6 TL ortalama fiyattan yaklaşık 125 TL - 150 TL civarında hesaplanmaktadır. Bugünkü fiyatlarla 12 aylık katkı da hane başına 1.500 -1800TL civarında olacaktır.



