65 yaş üstüne toplu ulaşımdan sonra bir hizmet daha ücretsiz oldu
Türkiye'ye örnek olacak bir proje daha hayata geçirildi. Kilosu 200 TL olan ürün 65 yaş üstüne ücretsiz verilecek.

Hayata geçirilen çevreci ve sosyal proje kapsamında, kilosu 200 TL’ye kadar ulaşan çilekler 65 yaş ve üzerindeki vatandaşlara ücretsiz dağıtılacak. Katı atık düzenli depolama tesisinde üretilen enerjiyle desteklenen proje, hem çevreye hem de vatandaşın bütçesine katkı sağlıyor.Gaziantep’te 2020 yılında hizmete giren tesiste her gün yaklaşık 2 bin ton çöp ayrıştırılarak enerji üretim sürecine dahil ediliyor. Bu sayede şehir elektrik şebekesine önemli katkı sağlanırken, yaklaşık 40 bin konutun enerji ihtiyacı karşılanıyor.

Gazişehir Enerji A.Ş. Tesis Müdürü Şerif Yakut, sürece ilişkin yaptığı açıklamada,“Burası günlük 2 bin ton atığın geldiği saha. Bu atıkları bertaraf ederken aynı zamanda çöp gazını elektrik enerjisine dönüştürüyoruz” ifadelerini kullandı.n Enerji üretimi sırasında ortaya çıkan atık ısının da değerlendirilmesiyle birlikte, tesis içinde modern seralar kuruldu. Yaklaşık 1700 metrekarelik alanda kurulan bu seralarda, yazın serinletme, kışın ise ısıtma işlemleri çöp gazından elde edilen enerjiyle sağlanıyor.



