2000 sonrası kademeli emeklilik gelecek mi? EYT’de 2000 sonrası ne olacak, 2000 sonrası emeklilik şartları nelerdir?
EYT yasasının yürürlüğe girmesinin ardından 2000 sonrası erken emeklilik şartlarının esnetilip esnetilmeyeceğini araştırıyor. EYT kapsamına giremeyen 8 Eylül 1999 sonrası sigorta girişli olan vatandaşlar emeklilik reformu bekliyor. 2000 sonrası girişi olan vatandaşlar kademeli yaş indirimi kapsamında emeklilik hakkı kazanmak istiyor. Peki, 2000 sonrası kademeli emeklilik gelecek mi? EYT’de 2000 sonrası ne olacak,

EYT yasasının çıkmasıyla birlikte milyonlarca vatandaş emeklilik hakkı kazandı. AK Parti’nin seçim beyannamesinde yeni emeklilik reformuna vurgu yapılması, 2000 sonrası sigorta girişi olanları heyecanlandırdı. Emeklilik yaşının özellikle kadınlarda çocuk sayısına göre esnetilmesi, esnafın emekliliği için gerekli prim gün sayısının düşürülmesi adımları gündeme gelirken, Bağ-Kur-SSK prim eşitlemesi ile erken emeklilik söylentileri emeklilik bekleyen vatandaşın gündemine girdi. Peki, 2000 sonrası emeklilik şartları neler? 2000 sonrası kademeli emeklilik gelecek mi? EYT’de 2000 sonrası ne olacak?

2000 sonrası kademeli emeklilik gelecek mi, 2000 sonrası için emeklilik düzenlemesi olacak mı?
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Ankara Spor Salonu'nda yaptığı açıklamada yeni emeklilik reformunu gündeme getirdi. Emeklilik yaşı kadınlarda anne olma ve çocuk sayısına göre aşağı çekilecek. Ev hanımlarının isteğe bağlı sigorta primlerinin 3'te 1'ini devlet ödeyecek. Yapılacak emeklilik düzenlemesi ile kadınlar daha az ödeyerek daha erken emekli olabilecek.

Sabah’ın haberine göre, Yeni reform çalışması EYT kapsamına girmeyen ve 8 Eylül 1999 sonrasında sigortalı olanlar açısından da avantajlar içeriyor. Burada daha erken sigortalı olan ve konulan 7.000 gün prim şartını tamamlayanlar açısından bir kademeli emeklilik sistemi üzerinde çalışılıyor. Ancak burada sistemin ne şekilde olacağı çalışma bittiğinde ortaya çıkacak. Fakat EYT dışında kalanlar için bir avantaj getirilmesi söz konusu olacak.

Kısmi emeklilik şartları neler?
Kısmi emeklilikte yaş haddi işe başlama tarihi, çalışılan statüye göre değişiyor. Buna göre, 8 Eylül 1999'dan önce sigortalı olanlar 15 yıl, 3600 günü dolduğunda 50-60 arası değişen yaşı doldurduğunda emekli olabilir. Bu tarihten sonra çalışmaya başlayanların 4500 günü tamamlaması gerekiyor.

İlk defa çalışmaya Eylül 1999-30 Nisan 2008 arasında başlayan SSK'lılar 25 yıl sigortalılık 4500 prim günü doldurduğunda kadın 58 erkek de 60 yaşında emekli olabilecek. Mayıs 2008'den sonra sigortalı olanların primini 1 Ocak 2036'ya kadar 5400 güne tamamlaması koşuluyla 63 yaşında emekli aylığına hak kazanacak.



