2022 Mazot gübre desteği ne zaman ödenecek (Ziraat Bankası), bu ay yattı mı? Tarım ve Orman bakanlığı mazot ve gübre desteği bu ay mı yatacak?
Tarım ve Orman Bakanlığınca çiftçi kayıt sistemine kayıtlı olan çiftçilere ödenecek olan mazot gübre desteği öne çekildi. Buğday, arpa, çavdar, yulaf, tritikale ve çeltik için 2022 üretim yılı tarımsal desteklerinden mazot ve gübre desteği 2022 yılından itibaren erken ödenecek, kara Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Peki, mazot gübre desteği yattı mı 2022, Mazot gübre desteği ne zaman ödenecek?

Tarım ve Orman Bakanı Kirişci açıklamasında çiftçi kayıt sistemine kayıtlı hububat üreticilerine destek ödemesi tarihini açıkladı. Peki, Mazot ve gübre desteği yattı mı, ne zaman yatacak? Mazot gübre desteği ne zaman ödenecek?

MAZOT VE GÜBRE DESTEĞİ NE ZAMAN ÖDENECEK?
Bakan Kirişci tarafından yapılan açıklamada, “Çitfçi kayıt sistemine kayıtlı, hububat üreten çiftçilerimize 2022 mazot ve gübre desteklerini 2023 mart ayı yerine bu ay içinde ödeyeceğiz." dedi.

Bitkisel üretimimizin 2022 yılında 127,6 milyon tona ulaşmasını bekliyoruz. Bu rakam bitkisel üretimde tüm zamanların rekoru olacaktır." İfadeleri kullanıldı.

Tarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişci, “Bundan böyle bu destekler Ziraat Bankası kartlarına yüklenecek” dedi.

MAZOT VE GÜBRE DESTEĞİ NE KADAR?
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile açıklanan tarım desteklerinin çiftçilere ödemesi 2023 yılı bütçesinden yapılacak.

Türkiye Tarım Havzaları Üretim ve Destekleme Modeli kapsamında buğday, arpa, çavdar, yulaf ve tritikale için dekar başına 75 lirası mazot, 46 lirası gübre olmak üzere 121 lira destek sağlanacak.



