Manisa'ya bahar erken geldi! Gediz Ovası'nda meyve ağaçları çiçek açtı
16.03.2026 - 14:28Güncellenme Tarihi:
Türkiye’nin en verimli tarım merkezlerinden biri olan Gediz Ovası, erik, kiraz, şeftali ve badem ağaçlarının çiçeklenmesiyle renk cümbüşüne döndü. Turgutlu ilçesindeki ovalarda pembe, beyaz ve eflatun çiçekler görsel bir şölen sunarken, dronla kaydedilen görüntüler adeta bir tabloyu andırıyor. Ancak Turgutlu Ziraat Odası Başkanı Abdullah Şenol, bu güzel manzaranın arkasındaki "yalancı bahar" tehlikesine dikkat çekiyor. Ayazın olmaması nedeniyle ağaçların normalden 20 gün önce çiçek açtığını belirten uzmanlar, yaşanabilecek olası bir zirai don riskine karşı çiftçiyi tetikte olmaya çağırıyor.
1

Türkiye'nin önemli tarım alanlarından Gediz Ovası'ndaki meyve ağaçları çiçek açtı.
2

Gediz Nehri'nin suladığı ovanın Manisa'nın Turgutlu ilçesindeki bölümünde erik, kiraz, şeftali ve badem ağaçları çiçeklendi.
3

Pembe, beyaz ve eflatun çiçekler, ovada çok renkli görüntü oluşturdu. Ovadaki renklilik dronla görüntülendi.
4

Turgutlu Ziraat Odası Başkanı Abdullah Şenol, AA muhabirine ilçede meyve sezonunun yaklaştığını söyledi.
5

Ağaçların "yalancı bahara" aldandığını ifade eden Şenol, "Ayaz olmadığından ağaçlar, 20 gün önce çiçek açtı." dedi.



