Denizli'de şehrin merkezindeydi! Yıkım sonrası yerine ne yapılacağı belli oldu: Mimarlar Odası açıkladı
Denizli'de şehrin merkezinde yer alan ve deprem riski nedeniyle yıkılan İl Milli Eğitim Müdürlüğü binasının yerine ne yapılacağını Mimarlar Odası açıkladı.

Yazılı açıklama yayımlayan Oda yönetimi, Saltak Caddesi üzerinde bulunan ve şehir merkezinin önemli noktalarından biri olan parselin, konumu ve geçmişte üstlendiği işleve dikkat çekerek, alanın kamusal kullanım açısından değerli olduğunu vurguladı.

Açıklamada, “Kentlerin yoğunlaştığı, yeşil alanların giderek azaldığı bu dönemde, bu tür boşlukların sosyal donatı alanı olarak değerlendirilmesi büyük önem taşımaktadır” denildi.

Mimarlar Odası, sürecin şehircilik ilkeleri doğrultusunda, kamu yararı ve katılımcı bir anlayışla yürütülmesi gerektiğini belirterek, “Parselin kullanımına dair kararlar; meslek odalarının, ilgili kurumların ve kent kamuoyunun bilgisi ve katılımıyla şeffaf şekilde ele alınmalı” çağrısında bulundu.



