‘Perge kuleleri’ yeniden yükseliyor

Antalya’da her yıl binlerce turistin ziyaret ettiği Perge Antik Kenti’nin iki kulesi restorasyonu için orijinal taş bloklar yerine oturmaya başladı.
Antalya’da her yıl binlerce turistin ziyaret ettiği Perge Antik Kenti’nin iki kulesi restorasyonu için orijinal taş bloklar yerine oturmaya başladı. Antalya Rölöve ve Anıtlar Bölge Müdürü Cemil Karabayram, restorasyon çalışmalarının 4 aydan bu yana evam ettiğini belirterek, güzel veriler ortaya çıktığını söyledi. Kulelerin doğu ve güney kısmında taş blokların yerleştirilmeye başlandığını dile getiren Karabayram, şöyle dedi: Taşlara sayılar verildi. Bir taraftan hangi taşın hangi kuleye ait olduğu tasnifi yapılıyor. Bazı bloklar sahanın farklı yerlerine dağıtılmıştı. Blokların mevcut izlerine bakarak 3 boyutlu taramaları yapılıyor. Çalışmalar sonrası taş bloklar yerlerine taşınıyor. Kulelerin büyük kısmı bulunduğu bloklar vasıtasıyla yeniden ayağa kalkacak.




