Gazete Vatan Logo
GündemSınırda Halep alarmı

Sınırda Halep alarmı

Sınırda Halep alarmı

Son 48 saatte 30 bin Suriyeli, IŞİD ve muhalif gruplar arasındaki çatışmalar nedeniyle Halep’i terk etti. Binlerce kişi Kilis Öncüpınar sınır kapısına yığıldı

Haberin Devamı

Suriye’nin savaştan önce en önemli ikinci kenti Halep’te rejim güçleri, muhalifler ve IŞİD militanları arasındaki ciddi çatışmalar başladı. Londra merkezli Suriye İnsan Hakları İzleme Örgütü, Esad’a bağlı birliklerin Rus uçaklarının desteğiyle Halep’in kuzeyinde bir operasyon başlattığını açıkladı. Çatışmalar, Suriye Ordusu ve muhalif gruplar tarafından genel itibariyle bağlı kalınan yedi haftalık ateşkes sürecini de tehlikeye attı. İnsan Hakları İzleme Örgütü, IŞİD ve muhalif gruplar arasındaki çatışmalar nedeniyle on binlerce Suriyeli’nin Halep’i terk etmeye çalıştığını açıkladı. Örgüt Türkiye’den sınırı açmasını istedi. Buna göre, son 48 saat içinde en az 30 bin Suriyeli Halep’i terk etti. Kızılhaç Türkiye yetkilileri, IŞİD’in dün 10 mülteci kampına saldırması ardından yaklaşık 5 bin kişinin Kilis’teki Öncüpınar Kapısı’nda beklemeye başladığını söyledi.

Hedef Dabık mı?

Son çatışmalar Kilis’in hemen karşısındaki Azez’in doğusunda bulunan Dabık kasabası civarında yoğunlaşıyor. Muhalif güçler bir süredir Dabık’a doğru ilerleme kaydediyordu. Ancak son iki günde bazı mevzileri kaybettikleri görüldü. Guardian gazetesi ulaştığı mültecilerin ifadelerine dayanarak dün en az üç kişinin IŞİD’in kamplarda açtığı ateş sonucu öldüğünü yazdı. Guardian’a göre “IŞİD liderleri, Dabık’ın mahşeri bir çatışmaya sahne olacağına inanıyor” ve burayı sonuna dek savunmaya kararlı. Gazeteye konuşan ÖSO kaynakları ise Dabık’ı alma niyetlerinin olmadığını, asıl niyetlerinin el Bab ile Rakka arasındaki (Alagöz’ün karşısına düşen) Minbic’e ilerlemek olduğunu belirtti. /DIŞ HABERLER