Kaybolmaya yüz tutmuş ata tohumları, Mezopotamya'nın verimli topraklarıyla yeniden buluştu
Adıyaman'ın Samsat ilçesinde kaybolmaya yüz tutmuş ata tohumları, Mezopotamya'nın verimli topraklarıyla yeniden buluştu.


Çiftçilere örnek olması için bu yıl 200 dönüme karakılçık siyah buğday, 5 dönüme ise yalın kavuzzus arpa ekildi. Atatürk Barajı sahil kenarına ekilen buğday ve arpa, Mezopotamya'nın verimli topraklarıyla yeniden buluştu

Samsat Belediyesi elde edeceği ürünü, gelecek yıl çiftçilere tohum olarak dağıtacak.

Samsat Belediye Başkanı Halil Fırat, “Büyük şehirlerde beyaz buğdaydan kaynaklı hastalıklar çıkmaya başladı. Şeker, kalp damar hastalıklarına kadar birçok rahatsızlıklar ortaya çıktı.

Artık ata beslenme sistemine dönmemiz gerekmektedir.

Bütün beslenme uzmanları da ata beslenmesini öneriyor. Bizler de bu tohumları araştırdık.

Bölgemizde artık yok olmaya yüz tutmuş tohumları bulduk ve bugün burada toprakla buluşturuyoruz.

Bu tohumlar hem çiftçimize katma değer olarak kazandıracak hem de sofralara sağlıklı ürünler vermenin mutluluğunu yaşatacak” diye konuştu.



