(Kartlı sayaçlarda bedava doğalgaz) Bedava doğalgaz kartlı sayaçlarda kullanılır mı? Kartlı sayaçlarda doğalgaz indirimi nasıl olacak, Başkent Doğalgaz kartı kullananlara ücretsiz mi?
"Karadeniz Gazı Devreye Alma Töreni"nde konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın açıklamaları sonrasında doğalgaz indiriminin tarihi araştırılırken, kartlı sayaçlarda bedava doğalgazın nasıl olacağı da merak konusu oldu. Resmi Gazete'de doğalgazın ücretsiz olacağı tarihler ilan edildi. Dağıtım şirketlerinden doğalgaz temin eden konut, ibadethane ve cemevi abonelerinden 1 ay boyunca ücret alınmaması ile 25 metreküpe denk gelen bedelin 1 yıl boyunca ücretsiz olmasına ilişkin Cumhurbaşkanı Kararnamesi Resmi Gazete’de yayımlandı. Peki, Bedava doğalgaz kartlı sayaçlarda kullanılır mı? Kartlı sayaçlarda doğalgaz indirimi nasıl olacak?

"Karadeniz Gazı Devreye Alma Töreni"nde, konutlarda doğalgaz ile ilgili 2 müjde veren Cumhurbaşkanı Erdoğan, aylık ortalama 25 metreküpe denk gelen mutfak ve sıcak su tüketimi için gereken doğalgazın bedelinin 1 yıl boyunca ücretsiz, konutlarda hem su tüketiminde hem de ısınma için kullanılan doğalgazın 1 ay boyunca da bedava olacağını belirtti. Söz konusu açıklamanın ardından “Bedava doğalgaz kartlı sayaçlarda kullanılır mı? Kartlı sayaçlarda doğalgaz indirimi nasıl olacak?” sorularının yanıtı da araştırılmaya başlandı.

ÜCRETSİZ DOĞALGAZ NE ZAMAN GEÇERLİ OLACAK?
Erdoğan'ın imzasıyla yayımlanan kararnameye göre, dağıtım şirketlerinden doğal gaz temin eden konut, ibadethane ve cemevi abonelerinden, doğal gaz tüketimleri için 24 Nisan 2023 tarihinden 31 Mayıs 2023 tarihine kadar tahakkuk edecek ilk faturadan doğal gaz bedeli alınmayacak.

Ayrıca 1 Mayıs 2024 tarihine kadarki döneme ait aylık doğal gaz tüketimleri için tahakkuk edecek faturalarda 25 metreküpe kadar olan tüketim için doğal gaz bedeli tahsil edilmeyecek.

BEDAVA DOĞALGAZ KARTLI SAYAÇLARDA KULLANILIR MI, KARTLI SAYAÇLARDA ÜCRETSİZ DOĞALGAZ GEÇERLİ Mİ?
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez, Akkuyu Nükleer Güç Santrali (NGS) İlk Nükleer Yakıt Getirme Töreni sonrası nükleer yakıt ve yerli doğalgaza ilişkin gazetecilerin sorularını yanıtladı.

"1 AY BOYUNCA KONUTLARDA DOĞALGAZ ÜCRETSİZ OLACAK"
Dönmez, özellikle Ankara'da bazı konutlarda doğalgaz tüketiminin önden ödemeli şekilde kartlı olarak devam ettiğine işaret ederek, "Onunla alakalı olarak da Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) ve ilgili gaz dağıtım şirketi temas halinde. Onların okuma-faturalandırma sistemi diğer klasik sayaçlı sistemlere göre biraz farklı ama endişe etmesinler, kartlı sayaç kullananlar da ücretsiz doğalgazdan yararlanacak" dedi.



