Diyarbakır'da ikinci uyarı DİSKİ'den geldi: Halıları dikkatli yıkayın
DİSKİ, Diyarbakır’da yağışlara rağmen içme suyu kaynaklarındaki riskin sürdüğünü belirterek, özellikle halı yıkama, bahçe sulama ve benzeri gereksiz su tüketimlerinin su rezervleri üzerindeki baskıyı artırdığı uyarısında bulundu.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (DİSKİ) Genel Müdürlüğü, kentte son dönemde etkili olan yağışlara rağmen içme suyu kaynakları üzerindeki baskının devam ettiğini açıkladı. Yağış miktarındaki artışın arıtma ve depolama kapasitesini artırmadığını vurgulayan DİSKİ, yaz aylarında su tüketiminin kış dönemine göre yüzde 30 ila 40 oranında yükseldiğini bildirdi.
DİSKİ, halı yıkama, bahçe sulama, araç yıkama, apartman önü ve kaldırım temizliği gibi kullanımların içme suyu şebekesi üzerindeki yükü artırdığı belirtilerek yurttaşlara tasarruf çağrısı yaptı. DİSKİ, damlayan musluklar, tesisat arızaları ve kayıt dışı su kullanımının da önemli kayıplara yol açtığını kaydetti.
‘Büyük bir su israfına yol açıyor’
Su Tesisleri Dairesi Başkanlığı Su Üretim Şube Müdürü Mehmet Salih Ökmen, yağışlı dönemin arıtılan içme suyu kapasitesini değiştirmediğini vurgulayarak şunları söyledi: “Bu yıl yağmur fazla yağdı ama arıtma kapasitemiz aynı, kaynaklarımızın tükenmekte olduğu gerçeği aynı. Dicle havzasının ortasında yaşıyoruz; ancak bu yağışların her yıl aynı miktarda gerçekleşeceği yanılgısına düşmeyelim. Halı yıkama, balkon temizliğinde harcanan su miktarı, musluğun açık bırakılıp bırakılmaması… Bütün bunlar birleştiğinde büyük bir su israfına yol açıyor.”
DİSKİ, su kaynaklarının korunması için vatandaşlardan tasarruflu kullanım konusunda daha duyarlı olmalarını isterken, şüpheli ve kaçak kullanımların ALO 153’e bildirilmesini istedi.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (DİSKİ) Genel Müdürlüğü, kentte son dönemde etkili olan yağışlara rağmen içme suyu kaynakları üzerindeki baskının devam ettiğini açıkladı. Yağış miktarındaki artışın arıtma ve depolama kapasitesini artırmadığını vurgulayan DİSKİ, yaz aylarında su tüketiminin kış dönemine göre yüzde 30 ila 40 oranında yükseldiğini bildirdi.
DİSKİ, halı yıkama, bahçe sulama, araç yıkama, apartman önü ve kaldırım temizliği gibi kullanımların içme suyu şebekesi üzerindeki yükü artırdığı belirtilerek yurttaşlara tasarruf çağrısı yaptı. DİSKİ, damlayan musluklar, tesisat arızaları ve kayıt dışı su kullanımının da önemli kayıplara yol açtığını kaydetti.
‘Büyük bir su israfına yol açıyor’
Su Tesisleri Dairesi Başkanlığı Su Üretim Şube Müdürü Mehmet Salih Ökmen, yağışlı dönemin arıtılan içme suyu kapasitesini değiştirmediğini vurgulayarak şunları söyledi: “Bu yıl yağmur fazla yağdı ama arıtma kapasitemiz aynı, kaynaklarımızın tükenmekte olduğu gerçeği aynı. Dicle havzasının ortasında yaşıyoruz; ancak bu yağışların her yıl aynı miktarda gerçekleşeceği yanılgısına düşmeyelim. Halı yıkama, balkon temizliğinde harcanan su miktarı, musluğun açık bırakılıp bırakılmaması… Bütün bunlar birleştiğinde büyük bir su israfına yol açıyor.”
DİSKİ, su kaynaklarının korunması için vatandaşlardan tasarruflu kullanım konusunda daha duyarlı olmalarını isterken, şüpheli ve kaçak kullanımların ALO 153’e bildirilmesini istedi.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (DİSKİ) Genel Müdürlüğü, kentte son dönemde etkili olan yağışlara rağmen içme suyu kaynakları üzerindeki baskının devam ettiğini açıkladı. Yağış miktarındaki artışın arıtma ve depolama kapasitesini artırmadığını vurgulayan DİSKİ, yaz aylarında su tüketiminin kış dönemine göre yüzde 30 ila 40 oranında yükseldiğini bildirdi.
DİSKİ, halı yıkama, bahçe sulama, araç yıkama, apartman önü ve kaldırım temizliği gibi kullanımların içme suyu şebekesi üzerindeki yükü artırdığı belirtilerek yurttaşlara tasarruf çağrısı yaptı. DİSKİ, damlayan musluklar, tesisat arızaları ve kayıt dışı su kullanımının da önemli kayıplara yol açtığını kaydetti.
‘Büyük bir su israfına yol açıyor’
Su Tesisleri Dairesi Başkanlığı Su Üretim Şube Müdürü Mehmet Salih Ökmen, yağışlı dönemin arıtılan içme suyu kapasitesini değiştirmediğini vurgulayarak şunları söyledi: “Bu yıl yağmur fazla yağdı ama arıtma kapasitemiz aynı, kaynaklarımızın tükenmekte olduğu gerçeği aynı. Dicle havzasının ortasında yaşıyoruz; ancak bu yağışların her yıl aynı miktarda gerçekleşeceği yanılgısına düşmeyelim. Halı yıkama, balkon temizliğinde harcanan su miktarı, musluğun açık bırakılıp bırakılmaması… Bütün bunlar birleştiğinde büyük bir su israfına yol açıyor.”
DİSKİ, su kaynaklarının korunması için vatandaşlardan tasarruflu kullanım konusunda daha duyarlı olmalarını isterken, şüpheli ve kaçak kullanımların ALO 153’e bildirilmesini istedi.



