Mersin’de toplu taşımada klima denetimleri sıklaştı

Mersin’de toplu taşımada klima denetimleri sıklaştı
MERSİN, (DHA)- MERSİN’de Büyükşehir Belediyesi, toplu taşıma hizmetlerinde vatandaş memnuniyetini artırmak amacıyla klima denetimi yaptı.
Kentte artan sıcaklıklarla birlikte toplu taşıma araçlarına yönelik klima denetimlerini yoğunlaştıran Büyükşehir Belediyesi ekipleri, vatandaşların daha güvenli ve konforlu bir şekilde seyahat edebilmesi için, araçlarda klima kullanımı, araç temizliği, fazla yolcu taşınması ve sürücülerin diğer kurallara uyup uymadığını titizlikle kontrol ediyor. Zabıta Dairesi Başkanlığı’na bağlı Trafik Zabıta Şube Müdürlüğü ekipleri, rutin kontroller ve vatandaşlardan gelen şikayetler doğrultusunda toplu taşıma araçlarını denetleyerek, kurallara uymayan sürücüler hakkında cezai işlem uyguluyor.
Vatandaşların daha konforlu yolculuk yapabilmesi için toplu taşıma araçlarına yönelik denetimlerin düzenli olarak sürdürüldüğünü belirten Mersin Büyükşehir Belediyesi Trafik Zabıta Amiri Serdar Bozkoyun,“Günün belirli saatlerinde duraklarda rutin denetimlerimiz oluyor. ‘Alo 185 Teksin Çağrı Merkezi’ne gelen şikâyetleri de anında değerlendirip, sorunlu araçları trafikten ivedi bir şekilde çekerek arızalı klimalarını yaptırmalarını sağlıyoruz” diye konuştu.
Denetimlerin yalnızca klima kontrolleriyle sınırlı olmadığını ifade eden Bozkoyun, “Fazla yolcu ve diğer konularda da denetimler yapılıyor. Ayrıca şoförlerimizin sefer esnasında ve araç içerisinde yolcu varken sigara içtikleri tespit edildiği takdirde veya kapısı açık olan araçlara da yine cezai işlem uyguluyoruz” ifadelerini kullandı.
SÜRÜCÜLER DE DENETİMLERDEN MEMNUN
Toplu taşıma araç sürücülerinden Emrah Koçak, klima denetimlerinin sıklaştırılmasını olumlu bulduğunu belirterek, “Bence denetimlerin sıklaşması iyi. Bizim için de iyi oluyor. Çünkü tüm şoförler klimalarını açarsa dolmuşlara ilgi çoğalır ve bizim de yolcu kapasitemiz artar” dedi.
VATANDAŞLAR DENETİMLERİ DESTEKLİYOR
Toplu taşımayı kullanan vatandaşlardan Sabahat Kibritoğlu, Büyükşehir Belediyesi’nin toplu taşıma araçlarına yönelik sürdürdüğü klima denetimlerinden memnun olduğunu belirterek, özellikle sıcak havalarda klimanın büyük önem taşıdığını söyledi. (DHA)
FOTOĞRAFLI






