Gazete Vatan Logo
AdanaYıllardır beklenen yeni otogar projesi neden başlamıyor? Kilit nokta belli oldu: Gözler otogar esnafında!

Yıllardır beklenen yeni otogar projesi neden başlamıyor? Kilit nokta belli oldu: Gözler otogar esnafında!

Yıllardır beklenen yeni otogar projesi neden başlamıyor? Kilit nokta belli oldu: Gözler otogar esnafında!

Adana’da yıllardır gündemde olan ve kentin merkezine yakışmadığı gerekçesiyle sıkça eleştirilen mevcut otogarın yenilenmesi projesi, belirsizliğini koruyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Karalar’ın cezaevine girmeden önce verdiği "Yıl sonuna kadar ihale" sözüne rağmen, sahada somut bir adım atılmaması vatandaşın tepkisine neden oldu.

Haberin Devamı

Adana’nın kronikleşen sorunlarından biri olan mevcut otogarın yenilenme projesi, yeniden gündemin zirvesine oturdu. Mevcut otogar, özellikle yaz aylarındaki klimasız bekleme alanları, kışın aşırı soğukları ve karmaşık trafik düzeni nedeniyle hem yolcular hem de esnaf tarafından yoğun eleştiri alıyor.

 

BAŞKAN’IN SÖZÜ VERİLMİŞTİ, SAHADA HAREKETLİLİK YOK

Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Karalar, cezaevine girmeden önce yaptığı açıklamada, yeni otogar projesi için yıl sonuna kadar ihalenin yapılacağı sözünü vermişti. Ancak yılın son çeyreğine girilirken, proje alanında herhangi bir inşaat hareketliliğinin başlamaması, Adanalıların sabrını zorluyor. Sosyal medyada "Otogar ne zaman yenilenecek?" paylaşımları artarak, projenin bir seçim vaadi olarak kalacağı endişesini yükseltiyor.

 

YATIRIM HAZIR, KİLİT ESNAFTA

Adana Büyükşehir Başkan Vekili Güngör Geçer, daha önce yaptığı açıklamada teknik ve idari hazırlıkların sürdüğünü belirtmiş olsa da, edinilen bilgilere göre projenin önündeki en büyük engel, otogar esnafı ile yürütülen uzlaşma görüşmeleri.

Belediye kaynakları, modern otel alanları, ticari birimler ve yeşil alanları da içerecek dev projenin yatırım bütçesi ve imar düzenlemelerinin büyük ölçüde tamamlandığını ifade ediyor. Ancak esnafın yer değişikliği, geçici işletme düzeni ve haklarına dair kaygıları henüz tam olarak giderilemedi. Bürokratik engellerin kalkmasına rağmen, esnafla tam mutabakat sağlanmadan ihaleye çıkılmayacağı belirtiliyor.

Haberin Devamı

Belediye, süreci uzatmamakla birlikte, hiçbir tarafı mağdur etmeyecek bir çözüm arayışında. Adanalılar ise bu modern ulaşım terminaline ne zaman kavuşacaklarını gösteren net bir tarih ve somut bir başlangıç bekliyor. Gözler, esnafla sağlanacak anlaşma sonrasında belediyeden gelecek resmi duyuruya çevrilmiş durumda.