Gazete Vatan Logo
AdanaAdana trafiğinde yeni dönem! Devreye alındı

Adana trafiğinde yeni dönem! Devreye alındı

Adana trafiğinde yeni dönem! Devreye alındı

Adana’da Kriminal Kavşağı’nda tamamlanan akıllı kavşak düzenlemesiyle şerit planlaması ve sinyalizasyon sistemi yenilendi; yoğun saatlerdeki trafik sıkışıklığının azaltılması hedefleniyor.

Haberin Devamı

Adana’da kent içi ulaşımı rahatlatmaya yönelik çalışmalar devam ediyor. Adana Büyükşehir Belediyesi, yoğun saatlerde sürücülere zaman kaybettirdiği belirtilen Kriminal Kavşağı’nda akıllı kavşak düzenlemesini tamamladığını açıkladı. Yapılan yeni planlama ile kavşağın daha güvenli ve daha akıcı hale getirildiği bildirildi.

KAVŞAKTA KAPSAMLI TRAFİK DÜZENLEMESİ

Kent trafiğinde önemli bir geçiş noktası olan Kriminal Kavşağı’nda, özellikle yoğun saatlerde yaşanan sıkışıklığın önüne geçmek amacıyla kapsamlı bir çalışma yürütüldü. Akıllı kavşak uygulaması kapsamında şerit sayıları yeniden planlandı, dönüş cepleri netleştirildi ve yönlendirme işaretleri güncellendi. Ayrıca sinyalizasyon sistemi de yeni trafik planına uygun şekilde düzenlendi.

Yetkililer, yapılan teknik analizler doğrultusunda en yoğun akış yönlerine öncelik verildiğini belirtti. Bu sayede bekleme sürelerinin azaltılması ve kavşak kapasitesinin daha verimli kullanılması hedeflendi.

YOL ÇİZGİLERİ YENİLENDİ, TRAFİK AKIŞI HIZLANDI

5 Ocak gazetesinde yer alan habere göre; çalışmalar kapsamında yol çizgileri de tamamen yenilendi. Yenilenen işaretlemelerle sürücülere daha net yönlendirme sağlanırken, şerit ihlallerinin önüne geçilmesi amaçlandı. Özellikle dönüş noktalarında yapılan belirgin düzenlemelerin, ani manevraları azaltarak trafik güvenliğine katkı sunduğu ifade edildi.

Belediye yetkilileri, yeni şerit planlaması ve güncellenen trafik akışı sayesinde araçların kavşaktan geçiş süresinin kısaldığını ve yoğun saatlerde oluşan kuyrukların önemli ölçüde azaldığını kaydetti.

ULAŞIM PROJELERİ DEVAM EDECEK

Açıklamada, ulaşımı rahatlatan ve zamanı verimli kullandıran projelerin aşama aşama hayata geçirilmeye devam edeceği vurgulandı. Kriminal Kavşağı’ndaki düzenlemenin, kent genelinde planlanan trafik iyileştirme çalışmalarının bir parçası olduğu belirtilirken, benzer uygulamaların ihtiyaç duyulan diğer kavşaklarda da yapılacağı bildirildi.

Belediye, şehir içi ulaşımda güvenliği artırmayı ve trafik akışını daha sürdürülebilir hale getirmeyi hedefliyor. Bu doğrultuda hem altyapı yatırımlarının hem de akıllı ulaşım sistemlerinin yaygınlaştırılması planlanıyor.