Sivaslı emeklilere müjde! Karşılıksız olarak ödeniyor, zam geliyor, yeni başvurular alınmaya başladı

Sivas’ta dar gelirli emeklilere sağlanan karşılıksız aylık destek 2026’da artırılıyor. Mevcut destek otomatik devam ederken, yeni başvurular belediyenin internet sitesi üzerinden alınmaya başlandı.
Belediye, kentte yaşayan dar gelirli emeklilere yönelik uyguladığı sosyal destek programını yeni yılda artırarak sürdürme kararı aldı. Mevcut uygulamada aylık 2 bin TL olarak verilen nakit desteğin, 2026 yılı itibarıyla 2 bin 500 TL’ye çıkarılacağı açıklandı.
DESTEK BAŞVURULARI 24–28 KASIM’DA
Belediye Başkanı Dr. Adem Uzun tarafından geçtiğimiz yıl başlatılan nakit destek uygulamasının, emeklilerin ekonomik yükünü hafifletmeyi hedeflediği belirtildi. Hâlihazırda destek alan emekliler, herhangi bir ek başvuru yapmadan ödemelerini almaya devam edecek. Programdan yararlanmak isteyen yeni emekliler için ise 24–28 Kasım tarihleri arasında başvurular kabul edilecek. Başvurular, belediyenin internet sitesindeki sosyal destek bölümünden yapılacak.

“DESTEK ARTARAK DEVAM EDECEK”
Açıklama yapan Belediye Başkanı Dr. Adem Uzun, dar gelirli emeklilere verdikleri maddi destek sözünü hatırlatarak şunları söyledi:
“2025 Ocak ayından bu yana her ay 2 bin TL destek sağlıyoruz. 2026 yılında da bu desteklerimiz artarak devam edecek. Ödemelerimizi 2 bin 500 TL’ye çıkarıyoruz. Mevcut destekten yararlanan emeklilerimizin yeniden başvuru yapmasına gerek yok.”
Yeni başvuruların alınmaya başladığını da belirten Başkan Uzun, değerlendirmelerin Sosyal Hizmetler Müdürlüğü tarafından yapılacağını ifade etti. Uygun bulunan emeklilere Gülkart dağıtılacak ve Ocak ayından itibaren aylık 2 bin 500 TL ödeme yapılacak.
Başkan Uzun, çalışmanın dar gelirli emeklilere katkı sağlamasını dileyerek belediye ekiplerine teşekkür etti.







