.
ABD'li 3 dev içecek şirketi Coca Cola, Pepsi ve Dr. Pepper, obeziteye karşı ortak mücadele etme kararı aldı.
ABD'lilerin, içeceklerden aldıkları kaloriyi 2025 yılına kadar toplamda yüzde 20 oranında düşürmek için kendilerine düşeni yapacaklarını söyleyen Coca Cola, Pepsi ve Dr. Pepper, ABD’de sattıkları ürünlerin boyutlarını küçültmek konusunda anlaşmaya vardı. Anlaşma New York’ta düzenlenen ‘Clinton Küresel Girişimi’ kapsamında yapıldı.
KÜÇÜK KUTU, FİRMALAR İÇİN DAHA KARLI
Bu arada Amerikalıların zaten sağlık endişeleriyle son birkaç yıldır kendiliklerinden gazlı içeceklerden uzaklaşmaya başladığı ve 2000-2013 yılları arasında bu tür içeceklerden alınan toplam kalori oranının ABD'de yüzde 12 oranında düştüğü belirtiliyor. Söz konusu firmaların daha küçük şişe ya da kutuya geçiş yapmasının, daralan piyasada kendileri için daha kârlı bir yöntem gibi göründüğü ifade ediliyor.






