İnsan olan bu fotoğraflara bakamaz!
Gazze'den öyle kareler geldi ki! İşte insanlığın bittiği anlar...
İsrail'e ait bir tankın da kentin doğusunda açtığı ateş sonucu 3 Filistinli çocuk hayatını kaybetti
İsrail birliklerince bugün Gazze'ye düzenlenen saldırıda 7 kişilik bir Filistin ailesi öldü. Sağlık yetkilileri, Beyt Hanun bölgesinde de bir cenaze evi yakınına düşen bomba sonucu cenaze evinde bulunan 4 kişinin öldüğünü en az 40 kişinin yaralandığı bildirildi. İsrail'e ait bir tankın da kentin doğusunda açtığı ateş sonucu 3 Filistinli çocuk hayatını kaybetti.
SON DURUM
İsrail'in Gazze Şeridi'ne düzenlediği saldırılarda 27 Aralıktan bu yana en az 527 kişi öldü. Gazze Şeridi'nin kuzeyinden ve Gazze kentinin doğusundan çatışma sesleri geldiği belirtiliyor. Hamas, uçak, helikopter ve tanklarla ateş açan İsrail kuvvetlerine RPG ve havan toplarıyla karşılık vermeye çalışıyor. Gazze kentinin, İsrail kuvvetleri tarafından neredeyse tamamen çember içine alındığı ve Gazze Şeridi'ndeki diğer kesimlerle bağlantısının kesildiği, zırhlı birliklerin, Gazze'ye açılan tüm yolları kontrol altına aldığı belirtiliyor.
Uluslararası topluluk, derhal ateşkes sağlanması çağrılarına devam ederken, İsrail, harekata, Gazze'den İsrail'in güneyine yönelik saldırı olasılığını sona erdirinceye kadar devam edileceğini yineledi. Devam eden saldırılarda, 4 ambulans ile 3 seyyar klinik imha edildi, Hamas liderlerinden Muhammed Ebu Şamala'nın evi yerle bir edildi. Bu arada 27 Aralıktan bu yana düzenlediği saldırılarda İsrailli 4 sivil ile bir askeri öldüren Hamas, keskin nişancılarının, 6 askeri vurduğunu belirtti.
İsrail polisi, Aşdod ve Berşeba dahil bazı kentlere bugün 24 roketin düştüğünü, ölen veya yaralanan olmadığını açıkladı.Yardım kuruluşlarının, yabancıların Gazze Şeridi'nden otobüslerle tahliyelerine, güvenlik endişesi gerekçesiyle son verdiği belirtildi.
NASILSINIZ!
Her şeyin kırılma noktasında bulunduğu Gazze'de zar zor ulaşılabilen insanların sesi zorlukla çıkıyor ve "Nasılsınız" sorusuna tek cevap veriliyor: "Hala
hayattayız..."
Gazze Şeridi'nin kuzeyinden güneyine 10 gündür yoğun bombardıman altında,
biraz sonra kendisine veya ailesine ne olacağını bilmeden bekleyen insanlar, aynı
ortak "korkunun pençesinde..." Yaklaşık 10 gündür elektriksiz, susuz olan ve gıda
maddelerinden yoksun bulunan insanlar, telefonların devre dışı kalması yüzünden,
birkaç kilometre ötedeki kardeşlerinden, yakınlarından haber alamıyor; gündüz ve
gece devam eden ağır bombardıman altında onların "hayatta olup olmadığını"
bilmiyor; yanıbaşında komşularına ait binanın vurulduğunu "duymasına" rağmen
yardıma gidemiyor; evde oturup beklemekten öte bir şey yapamıyor...
Cebaliye'den bir Gazzeli, evlerinde 10 gündür su ve elektrik olmadığını
söyledi. Ev telefonlarının da kesik olduğunu belirtirken, "kimse tamiratla filan
uğraşamıyor" diyen Gazzeli, "Siz nasılsınız" sorusuna genelde söylenen ortak
yanıtla karşılık veriyor: "Durum korkunç... Şimdiye kadar hiç olmadığı kadar... Artık tarif edemiyorum...Ama biz hayattayız. Buna yaşamak denirse!"
Gazze'nin en büyük hastanesi Şifa'nın doktorlarından biri de AA muhabirine, son iki gündür ambulans gelemediği için işine de gidemediğini anlatıyor.
Ambulanslar olmaksızın, doktorlar da işe gidemiyor. Ambulansla gitmek
bile çoğu zaman tehlikeli... Dün akşam, vurulan bir ambulansta 3 sağlık görevlisi
daha hayatını kaybetti. Sağlık görevlilerinin, EzZehra bölgesinde İsrail
hücumbotlarından açılan bir ateşte vurulan bir evde yaralı bir kadın ile 4
çocuğunu hastaneye getirmek üzere almaya giderken vurulduğu öğrenildi.
Yine dün akşam Cebaliye'de 8 ev, 2 cami vuruldu. Bir kadın ile iki kızı,
bir diğer aileden de bir erkek öldü, 4 kişi yaralandı. Ancak ambulanslar,
ailelerin telefonla yardım istemelerine rağmen buralara gidemedi. İsrail
tanklarının Cebaliye yakınlarında konuşlanmış olması ve tank ateşi, evde ölüleri
de bulunan yaralı aile üyelerine ulaşılmasını imkansız kılıyor.
-"HASTALAR ALLAH'A EMANET"-
Şifa hastanesi doktoru, "Artık ölü ve yaralı sayısını takip edemiyoruz"
diyor ve ekliyor: "Sayı her an değişiyor..."
Ambulansın niye gelmediği sorusuna da aynı doktor, "Evimizin biraz
ilerisinde bir tepede çatışmalar var, duyuyoruz. Bunun için gelemediler, ben de
hastaneye gidemedim" diye cevap veriyor. Kanserli hastalarla uğraşan doktor,
hastaların durumuyla ilgili soru üzerine, "Allah yardımcıları olsun" demekle
yetiniyor.
Doktorun verdiği bilgiye göre, kanserli hastalar için acil olarak gereken
105 değişik ilaç "yoklara karışmış" durumda... Doktor, "Önceden alabiliyorlardı
bunları, ama yok artık. Radyoterapi görmesi gerekenlerse ya İsrail'e, ya Batı
Şeria'ya gitmek zorunda, ama çıkamıyorlar. Bu da tedavilerini geciktiriyor. Ama
elimizden gelen bir şey yok" diye konuşuyor.
-"İSRAİL HAMAS'I DEĞİL, BİZİ YOK EDİYOR"-
Doktor, İsrail'e ve açıklamalarına da öfke duyarak, "Hamas'a karşı diye
başladılar bu savaşa. Ama Hamas değil hedef. Bizi yok ediyorlar; geleceğimizi yok
ediyorlar" diyor ve şöyle devam ediyor:
"İsrail, bizi de, bütün dünyayı da aptal yerine koyuyor. İki yıl önce
Hamas darbeyi yaptı ve yönetimi aldı. O olaylar neredeyse birkaç saat içinde
oldu. Madem Hamas'a karşıydılar, şimdi üzerimizde vızır vızır dolaşan uçaklar,
pilotsuz uçaklar, bir Apaçi harekete geçebilir ve ufak bir müdahaleyle Hamas'ın
yönetimi devralmasını engelleyebilirdi. Ama yapmadılar.
İSRAİL HAMAS'I DEĞİL BİZİ VURUYOR
İkincisi tüneller... Bu tüneller iki yıldır çalışıyordu, hiç engel
olmadılar. İki senedir Hamas'ı bu tünellerle besledi İsrail. Şimdi bizim
üzerimize tonlarca bomba atılıyor. Madem öyle, bu tünellere niye iki yıldır izin
veriliyordu. Aslında Hamas'ı değil, bizi vuruyorlar. Şimdi sokaklarda iki Hamas
mensubunu göremezsin. Ama sivil insanlar, kadınlar çocuklar göz göre göre
öldürüyor. Biz aptal değiliz ve bunu görüyoruz..."
Doktor, "Birkaç saat önce bir patlama oldu. Komşumuzun evi vuruldu. Yaşlı
bir adam... Biraz ötemizde oturuyorlar... Ölmediler, ama yaralandılar... Militan
değiller; hepsi sivil... Dün Şati kampında bir aile yok oldu. Neymiş, Hamas'ı
vuruyorlarmış" sözleriyle isyanını dile getiriyor.
Doktor, hastanelerin cerrahi bölümlerinde durumun çok kötü olduğunu
belirterek, "O kadar çok yer vuruluyor, o kadar kişi ölüyor, o kadar çok yaralı
taşınıyor ki, artık doktorlar yetişemiyor. Hastaneler de bu yükün altından
kalkabilecek durumda değil. Hastaneler çökmek üzere" diyor ve ekliyor:
"Telefonumun şarjı bitmek üzere... Hastaneden arayabilirler. Belki
ambulans gönderirler. Onun için artık kapatayım... Ancak hastaneye gidebilirsem
telefonumu şarj edebiliyorum. 10 gündür elektriklerimiz yok, sularımız da... Evde
içilebilecek suyumuz da tükenmek üzere,umudumuz da... Artık daha ne söyleyeyim?
Herkes seyrediyor, Amerikan savaş filmi gibi!.."
Doktor, sözlerini şöyle tamamlıyor:
"Netzarim'de (İsrail'in 2005'te terk ettiği Yahudi yerleşimi) kardeşim
var... Hayatta olup olmadığını da bilmiyorum... Umarım hayattadırlar..."




