Konya'da 'şap' hastalığı karantinası
Konya Tarım İl Müdür Yardımcısı Ahmet Dinç, büyükbaş hayvanlarda görülen şap hastalığı nediniyle bazı bölgelerde 4 gün önce başlatılan karantina uygulamasının sürdüğünü söyledi. Dinç, "Hayvan haraketleri kontrol altına alınırken, giriş çıkışları da yasaklandı" dedi
Hayvancılığın yoğun olduğu merkez Meram İlçesi ve Sefaköy Beldesi ile Akören ve Kulu İlçeleri'nde büyükbaş hayvanlarda şap hastalığı görüldüğünü açıklayan Tarım İl Müdür Yardımcısı Ahmet Dinç şunları söyledi:
"Hastalık nedeniyle bu bölgelerde karantina uygulaması başlattık. Hastalığın yayılmasının önüne geçilmesi için hayvan pazarlarının açılması ve hayvan nakilleri yasaklandı. Hastalıkla mücadele için bölgede aşılama çalışmaları aralıksız devam ediyor. Hayvan haraketleri kontrol altında tutuluyor. Şap hastalığı görülen yerlerde mücadele sonuna kadar yapılmadığı için hastalığın yayılmasına neden oluyor."
Karantinanın devam ettiğine dikkat çeken Dinç, hastalık nedeniyle şu ana kadar ölen hayvan bulunmadığını, karantina sonlandığında çevredeki illere bilgi verileceğini kaydetti.




