Gazete Vatan Logo
GündemBir infaz memuru Meclis’e başvurmuş

Bir infaz memuru Meclis’e başvurmuş

Bir infaz memuru Meclis’e başvurmuş

‘PKK’lı mahkumlar müdürü korkutuyor’

Haberin Devamı

TBMM Dilekçe Komisyonu’na, cezaevinde infaz koruma memuru olarak çalışan M.Y.’nin geçtiğimiz aylarda kurum müdürü hakkında şikayet dilekçesi sunduğu ortaya çıktı. M.Y. dilekçesinde Kurum müdürünün PKK-KCK mahkumlarından korktuğu için mevzuatı uygulamadığını iddia ederek, kurum hakkında soruşturma açılmasını talep etti. Komisyon ise dilekçeyi işleme alarak, Adalet Bakanlığı’ndan bilgi istedi. Bakanlık tarafından Meclis’e gönderilen yazıda konuyla ilgili şöyle denildi:

‘Somut delil yok’

“Konuyla ilgili olarak yapılan araştırma sonucunda, temin edilen bilgi ve belgelere göre; adı geçen infaz ve koruma memuru aynı iddialarla Başbakanlık İletişim Merkezi ve Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü’ne de başvuruda bulunmuştur. Bu başvurularına ilişkin olarak Bingöl Cumhuriyet Başsavcılığınca kurum müdürleri hakkında ‘görevi kötüye kullanmak’tan adli soruşturma başlatılmıştır. Soruşturma sonucunda, ‘terör örgütüne üye olmak’ suçundan hükümlü ve tutuklulara kurum idarecileri tarafından ayrıcalık gösterildiğine dair herhangi bir somut delil elde edilememiştir. Ayrıca kurum müdürleri hakkında kovuşturmaya yer olmadığına karar verilmiş ve Cumhuriyet Başsavcılığınca yönden disiplin soruşturması yapılmasına gerek görülmediği belirtilmiştir.”

DİPNOT

Cezaevinde 1 müdür, 3 2’nci müdür, 12 İnfaz ve koruma başmemuru, 91 infaz ve koruma memuru kadrosu bulunuyor.


Bir infaz memuru Meclis’e başvurmuş