Bilim insanlarından iklim değişikliğinin etkilerini azaltmak için çılgın proje: Güneş ışınlarını azaltmak için bir gök taşına 'şemsiye' bağlasak nasıl olur?

Dünya hızla ısınıyor ve bilim insanları iklim değişikliğinin etkilerini azaltmak için çeşitli yöntemler geliştiriyor.

Hawai Üniversitesi Astronomi Enstitü'nde astronom olan István Szapudi, Dünya'ya çarpan güneş ışığı miktarını azaltacak bir güneş siperi fikrini öne sürdü. Szapudi'nin teorisini benzersiz kılan nokta ise güneş siperini bir gök taşına bağlamayı ve böylece asteroitin ağırlığından faydalanmayı içermesi. Bu yaklaşımı kullanan mühendislik çalışmaları, on yıllar içinde iklim değişikliğini azaltabilir.

Yöntem, geçtiğimiz günlerde Proceedings of the National Academy of Sciences dergisinde yayımlanan ‘‘Solar radiation management with a tethered sun shield’’ (Bağlı bir güneş siperi ile solar radyasyon yönetimi) başlıklı makalede açıklandı.