Seyhan'da işitme engelli sporcular futsal turnuvasında buluştu

Seyhan Belediyesi Gençlik Hizmetleri ve Spor Müdürlüğü 10 16 – Mayıs engelliler Haftası kapsamında 3 farkılı işitme engelli spor kulübünün katılımıyla futbol turnuvası düzenlendi. Gerçekleştirilen futsal turnuvası, sadece bir spor etkinliği olmanın ötesine geçerek, işitme engelli gençlerin toplumsal hayata katılımını teşvik etme ve onların potansiyelini gözler önüne sermeyi hedefledi.
Seyhan Belediyesi Gençlik Hizmetleri ve Spor Müdürlüğü, 10-16 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında anlamlı bir etkinliğe imza attı. Üç işitme engelli spor kulübünün katılımıyla düzenlenen futsal turnuvası, sahada engellerin değil, azmin ve yeteneğin konuştuğu unutulmaz anlara sahne oldu.

FUTBOLCULAR PANKARTLARLA DESTEKLENDİ
Turnuvada, işitme engelli sporcuların topun peşinden koşarken sergiledikleri uyum ve sessizliği oyun diliyle kırmaları büyük takdir topladı. Düdük sesi olmadan başlayan oyunlar, takım arkadaşlarının sesini duymadan verilen paslar ve sözlü tezahürat olmadan yaşanan sevinçler, gerçek iletişimin kalpten geldiğini bir kez daha gösterdi. Göz göze gelerek anlaşan ve beden diliyle strateji kuran gençlerin azmi, tribünlerde yerini alan annelerin "Asla Yalnız Değilsiniz" pankartlarıyla desteklendi.

SPOR VE BESLENME VURGUSU: KAPSAYICI BELEDİYECİLİK ANLAYIŞI
Seyhan Belediyesi Gençlik Hizmetleri ve Spor Müdürlüğü Uzman sporcu diyetisyeni Şeyma İlhan, bu tür projelerin engelli bireylerin özgüvenini artırdığını, sosyalleşmelerine ve dayanışma ruhunu güçlendirmelerine yardımcı olduğunu belirtti. Sporun fiziksel faydalarının yanı sıra yaşam kalitesini artırıcı rolüne dikkat çeken İlhan, engelli sporcuların beslenme ihtiyaçlarına yönelik desteklerin de hayati önem taşıyor. Yerel yönetimlerin sağlık alanında daha kapsayıcı projeler üretmesi gerekiyor. Her bireyin erişebileceği kişiselleştirilmiş beslenme desteğinin, en az spor kadar önemli’ dedi.
Turnuvayı hayata geçiren tüm paydaşlara, kulüplere, sporculara ve ailelerine teşekkür eden Seyhan Belediyesi, sosyal belediyeciliğin sadece altyapı çalışmalarıyla sınırlı olmadığını, insana dokunan ve dezavantajlı grupların sesini duyuran projelerin büyük önem taşıdığını bir kez daha kanıtladı.

Engelliler Haftası'nın sadece bir takvim günü değil, bir yaşam felsefesi haline gelmesi dileğiyle, Seyhan Belediyesi, herkesin aynı oyuna katılabildiği bir dünya inşa etme hedefiyle çalışmalarına devam edileceği bildirildi.






