10 bin yabani ceviz aşıyla verimli hale getiriliyor! Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi ücretsiz aşı seferberliği başlattı
10 bin yabani ceviz aşıyla verimli hale getiriliyor! Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi ücretsiz aşı seferberliği başlattıDiyarbakır’ın sarp dağlarında "yeşil altın" seferberliği başladı. Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi ekipleri, tarıma elverişsiz dik yamaçları ekonomik birer hazineye dönüştürmek için 1457 rakımlı zirvelerde hummalı bir çalışma yürütüyor. Diyarbakır’da "meyve vermez" denilen binlerce yabani ağaç, dev bir projeyle ekonomiye kazandırılıyor! Büyükşehir Belediyesi, tarım yapılamayan engebeli arazilerdeki 10 bin yabani ceviz ağacını, uzman ellerin gerçekleştirdiği "kalem aşısı" yöntemiyle verimli hale getiriyor. Lice’nin 1457 rakımlı Saydamlı Mahallesi’nden Kulp’a, Ergani’den Silvan’ya kadar 8 ilçede yürütülen bu operasyonla, bölge halkına yeni bir gelir kapısı açılıyor. Hem meyvesi hem de kerestesiyle paha biçilemez olan cevizler, artık "kör" değil, dünya standartlarında "ince kabuklu" olacak.
8.05.2026Diyarbakır