Konut alıp satacaklar dikkat! Bu sisteme uymayana idari yaptırım geliyor: 1 Mayıs’tan itibaren zorunlu oluyor
Konut alıp satacaklar dikkat! Bu sisteme uymayana idari yaptırım geliyor: 1 Mayıs’tan itibaren zorunlu oluyorKonut piyasasında milyonlarca vatandaşı yakından ilgilendiren tarihi bir değişiklik kapıda. Ticaret Bakanlığı, konut alım-satım süreçlerinde yaşanan dolandırıcılık, sahtecilik ve kayıt dışılık sorunlarını kökten çözecek yeni yönetmeliği hazırladı. 1 Mayıs 2026 tarihinden itibaren taşınmaz satışlarında 'Güvenli Ödeme Sistemi' kullanımı zorunlu hale geliyor. Artık ne alıcı parasını ne de satıcı mülkünü riske atacak; ödeme tutarı sistemde bloke edilecek ve tapu tescili yapıldığı an otomatik olarak satıcıya aktarılacak. Türkiye Emlak Müşavirleri Federasyonu’nun da tam destek verdiği bu yeni düzenleme, elden ödeme devrini tamamen kapatıyor. Peki sistem tam olarak nasıl çalışacak? İşte ev alacakların ve satacakların bilmesi gereken tüm detaylar...
19.02.2026Ekonomi
Kayıt dışı ekonomi ile mücadele sürüyor! Araç kiralama şirketlerine rekor ceza verildi
Kayıt dışı ekonomi ile mücadele sürüyor! Araç kiralama şirketlerine rekor ceza verildiHazine ve Maliye Bakanlığı, lüks segment araç kiralayan şirketlerden başlayarak sektördeki denetimlerini artırdı, 5 bin 600 firmada 1,7 milyar liralık kayıt dışı hasılat tespit etti, 500 milyon lira ceza uyguladı.
3.11.2024Ekonomi
Ve başladı! Plan hazır...
Ve başladı! Plan hazır...Gelir İdaresi Başkanlığı 2019-2021 dönemine ilişkin Kayıt Dışı Ekonomiyle Mücadele Stratejisi ve Eylem Planı hazırladı.
25.05.2019Ekonomi
Türkiye kayıt dışı ile güzel
Türkiye kayıt dışı ile güzelJCR Eurasia Rating Başkanı Orhan Ökmen, “Türkiye’nin hâlâ % 2-3 aralığında büyümesinin temel nedeni kayıt dışı ekonominin yarattığı talep canlılığı” dedi
5.10.2015Ekonomi