‘Uf’ olmuştu şimdi yine UFO olacak!
Krize giren UFO Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Yeşil, “Dönemsel bir likidite sıkıntısı yaşadık. Şu anda varlığımız borcumuzdan çok daha fazla. Yeni anlaşmalarla stoktaki ürünlerimizin yarısını erittik. 100 milyon TL olan ciromuzu 5 yılda 3’e katlayacağız” dedi
Bir dönem ısıtma pazarının en önemli oyuncularından olan UFO geçirdiği ekonomik türbülansın ardından yeniden toparlanıyor. Geçen yıla kadar pazarın yüzde 85’ini elinden bulunduran UFO, hakkındaki iddialara yeni proje ve atılımlarıyla karşılık vermeyi planlıyor. Üretime yeni ürünler ve teknolojiler ile devam edeceklerini söyleyen UFO Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Yeşil, şu an 100 milyon TL olan cirolarını 5 yılda 3’e katlayacaklarını söyledi. Geçtiğimiz kış aylarının mevsim normallerinden daha sıcak seyretmesiyle satışlarda düşüş yaşamaları ve yürüttükleri inovatif çalışmalara ağırlık vermeleri sebebiyle likit sıkıntısına girdiklerini ifade eden Yeşil, yaptıkları yeni anlaşmalar ile stoktaki ürünlerinin yarısını erittiklerini kaydetti.
Barter çözümünü buldu
Yeşil, stok sıkıntısı yaşadıkları dönemde hızlıca karar alarak Türk Barter ile anlaşma yoluna gittiklerini belirtti. Yeşil, “Geçtiğimiz seneden yaklaşık 45 milyon TL değerinde ürünümüz stoklarda kalmıştı. Likit akışımızın önünü kesen bu duruma Türk Barter ile yaptığımız anlaşmayla çözüm bulmuş olduk. Karşılıklı anlaşmamız sayesinde şu an stokta bulunan ürünlerimizin 20 milyonluk kısmını eritmiş durumdayız. Elde ettiğimiz kazanç ile hammadde alımı sağlayarak yeniden üretime ve yeni projeler üzerinde çalışmaya başladık” dedi.
Haklarında çıkan söylentileri kötü niyetli olarak nitelendiren Yeşil, “ Her büyük şirketin yaşayacağı gibi dönemsel bir likidite sıkıntısı yaşadık. Şu anda varlığımız borcumuzdan çok daha fazla. Bu süreçte Türkiye çapında bulunan 3 bin 600 bayimizle satışlarımıza da devam ediyoruz. Stoklarımızın erimesi, yeni üretim çalışmalarımız ve dünyada ilk defa Türkiye’de üretilecek yeni teknolojiler ile birlikte şu an için yıllık 100 milyon TL olan ciromuzu 5 yıl içinde 3’e katlayacağız” diye konuştu.
Fason üretime başlıyor
Önümüzdeki dönem büyüme planlarını anlatan Abdullah Yeşil, fason üretim yapacaklarını vurguladı. Yeşil, şöyle devam etti: “UFO markası olarak bugüne kadar fason üretimimiz yoktu. Bundan sonra hem Infrared ısıtıcılar hem de yeni inovatif ürünleri UFO ve diğer markalar içinde üretme kararı aldık. Böylece gerek iç pazar gerekse dünya pazarı için birçok markada üretim yapıyor olacağız. Yurt dışı pazarlama ağı güçlü olan firmalarla da anlaştığımız ürünleri üreterek yurt dışı pazar payımızı da yükselteceğiz.”
Çamaşır ve bulaşık makinesi sofra tuzuyla çalışacak
Çamaşır ve bulaşık makinelerinde bir yeniliğe imza atarak makinelerin sofra tuzuyla çalışabilmesini sağlayan bir reaktör geliştirdiklerini belirten Yeşil, şöyle konuştu:
“Deterjan yerine kullanılan tuz önce bir elektrokimyasal reaktörden geçerek ayrıştırılıyor daha sonra yağ, protein ve kir çözücü sodyum hidroksite çevrilerek deterjan yerine kullanılıyor. Aynı zamanda düşük ısıda yapılan yıkamalarda tam sterilizasyon sağlanıyor. Geleceğin teknolojisi olarak görülen bu sistemin patent süreci bitmek üzere. Bitki çayı demleme makinemiz ise her bitki için farklı demleme şartlarını hafızasında tutarak tüketicilerin kolaylıkla doğru şekilde bitki çayı hazırlamasını mümkün kılıyor. Aynı zamanda sesli uyarı özelliğine sahip olacak ürünümüz, bitki çayları ve karışımları ile hazırlanış biçimleri hakkında sesli bilgilendirme de yapabilecek.” Klima üretimine de başlayacaklarına değinen Yeşil, Türkiye’de ilk defa havayı kurutmayan ve nem dengesini koruyan klimanın UFO markasıyla üretileceğini söyledi.






