Kara Para Aşk bulmaca çözdürmezse yükselir!

Haberin Devamı

Başrollerini Engin Akyürek ve Tuba Büyüküstün’ün paylaştığı, senaryosunu Sema Ergenekon ve Eylem Canpolat’ın kaleme aldığı, Ahmet Katıksız’ın yönetmen koltuğuna oturduğu, Ay Yapım imzalı Kara Para Aşk çarşamba akşamı ilk bölümüyle görücüye çıktı. Dizi karlı Van görüntüleriyle ve bir çatışma sahnesiyle açılış yaptı. Ardından da kaçakçılık ve organize şubede görevli Ömer Demir’in (Engin Akyürek) Van’da bir operasyonla çocukları kurtarmasına şahit olduk. Bu operasyonla ödülünü alırken bir aylık bir iznin de sahibi oldu. O da soluğu nişanlanmak için İstanbul’da aldı… Sonra kamera İtalya’ya döndü. Elif Denizer’in (Tuba Büyüküstün) İstanbul’a gelişini kısa bir İtalya turuyla izledik. O anda da jenerik girdi. İtalya’da başlayan jenerik siyah ekranda yönetmen Ahmet Katıksız yazmasıyla son buldu ve o anda sinemadan Ömer’le Sibel çıktı. Sibel, “Neden aşk filmleri hep acıklı biter?” diye sordu. Bugüne kadar izlediğim en güzel jenerik olduğunu söylemeliyim. Ayrıca dizinin finaline dair verdikleri ipucu da çok zekiceydi. Kara Para Aşk’ın müzikleri de başarılıydı. Toygar Işıklı yine şahane bir iş ortaya çıkarmış. Ayrıca dizinin ilk 20 dakikasında herkesi tanıdık ve hikâyenin tam ortasına düştük. İlk bölüm kim kimdir uzamasının da böylece önünü kestiler.

Akyürek başarılıydı

Sema Ergenekon ve Eylem Canpolat, tıpkı Karadayı’da olduğu gibi yine seyirciyi 1-0 öne geçirdikleri bir hikâye kurmuşlar. Çünkü iyi aile dostu Tayyar’ın (Erkan Can) ailenin başına çorap ören isim olduğunu hemen anladık. Zaten ilk bölümün finaline yaklaşırken bize gösterdiler. Şimdi Elif ne zaman anlayacak diye bekleyeceğiz. Polisiye, gerilim ve aşkın peşinden gideceğiz. Oyunculuklara gelirsek; Engin Akyürek yine rolüne iyi hazırlanmış. Van’da operasyon yaparken, ağabeyiyle konuşurken, sevgilisiyle ilgilenirken, öldüğünü öğrendiğinde, olayın peşine düştüğünde ve Elif’le işbirliği yaptığında her yerde o kadar gerçek bir duygudan çıkış yapmış ki, onun Ömer olduğuna inanmamak mümkün değil. Ayrıca kariyerini çok iyi yönettiğini düşünüyorum. Hem nefes alıp kendisini yeniliyor, hem de yüzünü eskitmiyor. İşinden başka hiçbir konuda gündeme gelmiyor. Tuba Büyüküstün, 20 Dakika’da ciddi bir kan kaybına uğramıştı. Bu defa Elif olarak ona inandık. Ama sesiyle oynaması gerekiyor. Oyunculuk sadece bedeniyle o karakteri bulması anlamına gelmiyor. Sesini de o karaktere dönüştürmesi gerekiyor. Bu konuda çalışmasını tavsiye ediyorum. Aksi takdirde her oynadığı işte aynı kişi gibi görünüyor. Burak Tamdoğan’a kocaman bir alkış. Ömer’in ağabeyi olarak çok gerçekti. Erkan Can, Saygın Soysal, Güler Ökten’i izlediğim için de çok mutluyum.

Dördüncü oldu

Sadece şuna ciddi anlamda takıldım. Zengin evinde cenazenin ardından düzenlenen duada neden kimse üzülmüyor. Herkes kendi derdine düşmüş. Ölen onların babası değil mi? Nebahat Çehre, A.Ş.K. dizisinden çıkmış Kara Para Aşk’a gelmiş gibiydi. Tamamen aynı karakteri izliyor gibiydik. Yönetmen Ahmet Katıksız, hikâyeye kendi üslubunu koymuş. Özellikle detaylarla ciddi anlamda uğraşmış ve duyguyu seyirciye geçirmeyi başarmış. Sonuç olarak, Kara Para Aşk, Tüm Kişiler’de 5.34 reytingle dördüncü, AB’de 5.09’la 7’nci oldu. Bence bunu hak etmiyordu. Muhteşem Yüzyıl’ı geçemeyeceği belliydi. Ama her iki grupta da ikinciliğe oturması gerekirdi. Fakat tam da Berkin Elvan’ın cenazesinin kaldırıldığı, herkesin içinin kan ağladığı gün yayına girdi. Hem alternatif kanallara kaçış vardı, hem de biraz yüzümüz gülsün istedik. İnsanlar ekonomik, siyasi ve toplumsal krizlerin yaşandığı dönemlerde gülmek ve rahatlamak isterler. Eğer Kara Para Aşk, ilk bölümde olduğu gibi mizahını da eksik etmez, seyirciye bulmaca çözdürmeye kalkmazsa reytingini yükseltecektir. Ben birkaç mantık hatası dışında kostümünden oyuncu kadrosuna, senaryosundan rejisine işi çok beğendim. Umarım, en kısa zamanda hak ettiği yere ulaşır. Herkesin emeğine sağlık.

DİĞER YENİ YAZILAR