Bir ilçe yok oluyor bir il sakat kalıyor!
04.05.2015 - 23:33Güncellenme Tarihi:
.
Haberin Devamı
Ülkemizin kanayan yarası trafik kazaları, ocak söndürmeye devam ediyor. Emniyetin verilerine göre her yıl 10 binin üzerinde insanımız ölüyor, 250 bin kişi de yaralanıyor ya da sakatlanıyor...
Sadece dün bile çok sayıda can alan trafik kazalarıyla ilgili emniyetten çok çarpıcı rakamlar açıklandı. İzmir İl Emniyet Müdürü Celal Uzunkaya, Trafik Şube Müdürlüğü tarafından ‘Karayolu Güvenliği ve Trafik Haftası’ kapsamında düzenlenen törende yaptığı konuşmada kara tabloyu gözler önüne serdi. İşte içler acıtan rakamlar: “Dünya Sağlık Örgütü’nün raporlarına göre dünyada her yıl 1 milyon 250 binin üzerinde insan trafik kazalarında hayatını kaybediyor. 15-19 yaş grubu gençlerin ölüm nedenleri arasında trafik kazaları birinci sırada, 10-14 ve 20-24 yaş gruplarında ise 2’nci sırada.”
Savaşlardan daha fazla
“Bugüne kadar dünyada trafik kazalarında ölenlerin sayısı, tüm dünya savaşlarından daha fazla. Sağlık Bakanlığı verilerine göreyse ülkemizde trafik kazası sonucu ölümler bilinen tüm ölümler arasında 3’üncü sırada. Ülkemizde kaza ve sonrasında tedavi sürecindekilerle birlikte her yıl 10 binin
üzerindeki insanımız ölüyor. Her yıl orta ölçekli bir ilçe nüfusu topyekûn yok oluyor, her yıl 250 bin üzerindeki yaralı sayısı ile de yine orta büyüklükte bir il nüfusu topyekûn yaralanıyor ya da sakat kalıyor.”
Maddi kayıp 25 milyar
EMNİYET Müdürü Celal Uzunkaya, kazaların maliyetini ise şu sözlele özetledi: “Kazalarda ortaya çıkan maddi kayıp, her yıl 23-25 milyar lira. Yani reel milli servetin, ülkemizin gayri safi milli hasılasının yüzde 1.5’i. Trafik kazalarını ortadan kaldırmak mümkün değil, ancak toplumumuzun her kesimine önemli ve kesintisiz görevler düşüyor.”




