Çanakkale'de toprakta bulundu: Üretici hastalığı bildirdi!
13.05.2026 - 13:11Güncellenme Tarihi:
Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri bağ üreticilerini külleme hastalığına karşı üreticileri uyardı.
1

Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri bağlarda külleme hastalığı açısından riskli dönemin başladığını duyurdu. Özellikle sıcak ve nemli hava şartları hastalığın yayılımını arttığı belirtildi.
2

Genç sürgün, yaprak ve salkımlarda beyaz kül görünümü, kıvrılma ve gelişme geriliği görüldüğünde vakit kaybetmeden müdahale edilmesi gerekliliği vurgulandı.
3

Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürlüğünün sosyal medya hesabı üzerinden yapılan açıklamada, "Bağlarınızı düzenli kontrol ediniz. Ruhsatlı bitki koruma ürünleri kullanınız."
4

"İlaçlamaları uygun zaman ve dozda yapınız. Rüzgarlı ve yağışlı havalarda ilaçlama yapmayınız. Ürün kaybı yaşamamak için üreticilerimizin gerekli tedbirleri almaları önemle duyurulur" ifadelerine yer verildi.



