Antibiyotik kalp krizine neden oldu!

AA |  20 Mart 2017 Pazartesi - 13:21 | Son Güncelleme : 20 03 2017 - 13:21

Damar yolundan antibiyotik verilen hasta, alerjik reaksiyona bağlı olarak kalp krizi geçirdi.


Konya'da üst solunum yolu enfeksiyonu nedeniyle gittiği hastanede damar yolundan antibiyotik verilen hasta, alerjik reaksiyona bağlı olarak kalp krizi geçirdi. Zamanında müdahaleyle hayata dönen hasta, anjiyo yapıldıktan sonra taburcu edildi.
 
67 yaşındaki İsmail Öz'e üst solunum yolu rahatsızlığı nedeniyle başvurduğu hastanenin acil servisinde damar yolundan antibiyotik verildi. Alerjik reaksiyona bağlı kalp krizi geçiren Öz'ün, büzüşen kalp damarları normal haline döndürülerek rahatlaması sağlandı. Öz, talebi doğrultusunda düzenli kontrollerinin yapıldığı Farabi Hastanesine sevk edildi. Anjiyo yapılan hasta, taburcu edildi.
 
Hastanenin kardiyoloji uzmanı Dr. Murat Sakallı, daha önce kalp krizi geçiren hastaları İsmail Öz'e iki stent takıldığını söyledi.
 
O zaman kalp krizini alerjinin tetiklediğinden emin olamadıklarını aktaran Sakallı, son kalp krizinde hastaya alerjik reaksiyona bağlı kalp krizi teşhisinin konulduğunu dile getirdi.
 
Karşılaşılan durumun çok enteresan ve nadir olduğuna işaret eden Sakallı, şunları kaydetti:
 
"EVDE OLSAYDI HASTA KAYBEDİLEBİLİRDİ"
 
"Hasta bize geldiğinde biraz rahatlamıştı. İlaçlara bağlı alerjik reaksiyon sonrası kalp krizi, tıp literatüründe nadir görülen bir durum. Alerjik reaksiyona bağlı kalp krizi ihtimali milyonda bir, ölme riski ise üç milyonda birdir. Alerjik bünyeli ve alerjisi olanların özellikle antibiyotik, ağrı kesici, hatta kan sulandırıcı özelliği bulunan ilaçları mutlaka dikkatli kullanmalıdırlar. Gereksiz ilaç kullanımından kaçınılmalıdır. Özellikle antibiyotiğe bağlı alerjik reaksiyonlar sonrası kalp krizi olabileceği, bilim dünyasının çok üzerinde durduğu ve önemsediği bir konudur."
 
Sakallı, hastaya hastanede kalp krizi geçirdiği için anında müdahale edildiğini, bu rahatsızlığın evde olması halinde hastanın kaybedilebileceğini söyledi.
 
"SANKİ ÖLÜP, DİRİLDİM"
 
İsmail Öz ise antibiyotik verildikten sonra her şeyin birden geliştiğini ifade etti.
 
Kendisinden geçtiğini, çarpıntılarının arttığını aktaran Öz, "Sanki, ölüp yeniden dirildim. Çok şükür şimdi iyiyim" dedi.