‘60 kiloya inince bırakacağım baba’

Meltem GÜNAY İSTİHBARAT |  27 Eylül 2012 Perşembe - 19:45 | Son Güncelleme : 27 09 2012 - 19:45

Yeşim’in odasından 20 zayıflama hapı çıktı Yeşim Kılıç


Kullandığı zayıflama hapları nedeniyle henüz 20 yaşında hayata veda eden Yeşim’in babası Vahit Kılıç, “Kızım
70 kiloydu, 60’a inince o haplardan içmeyeceği sözü vermişti” dedi. Gözyaşları içinde toprağa verilen Yeşim’in odasından 20 zayıflama hapı çıktı.

Isparta’nın Yalvaç ilçesinde, internetten sipariş edip kullandığı zayıflama haplarından yaşamını yitirdiği öne sürülen 20 yaşındaki Yeşim Kılıç’ın cenazesi, yakınları tarafından toprağa verilmek üzere memleketi Muğla’ya götürüldü. Gözü yaşlı baba Vahit Kılıç, “Kızıma zayıflama ilaçlarını içmemesini söyledim. 60 kiloya düşünce içmeyeceği sözünü vermişti” dedi. Kızını son kez gören anne Gül Kılıç ve kardeşi Yalçın Kılıç gözyaşı döktü. Gül Kılıç, “Kızımın cenazesini kapatın, kimse görmesin” diye feryat etti. Yeşim Kılıç’ın cenazesini memleketleri Muğla Yatağan’a götürmek üzere teslim alan baba Vahit Kılıç, kızının internetten aldığı zayıflama haplarını bir süre kullandığını, ancak daha sonra kullanmayı bıraktığını belirtti. Vahit Kılıç, “Kızım kabızlık şikayetiyle doktora gitmişti. Önceki gün telefonla görüştük. Bana iyi olduğunu söyledi. Bir şey varsa gelebileceğimi söylemiştim” dedi. Kızının kiloyla ilgili probleminin olmadığını düşündüğünü aktaran Kılıç, şöyle devam etti, “Boyu 170, kilosu ise 70’ti. Zayıflama ilaçlarını evde kullanıyordu. Kendisine içmemesini söyledim. 60 kiloya düşünce içmeyeceğini söyledi. Bana söz verdi. Son olarak Yalvaç’ta doktora gitmiş. Orada doktor bir ilaç vermiş kabızlıktan dolayı. Zayıflama ilaçlarını kullanmıyordu. Zaten 20 hap üzerinden çıkmış. O ilaçlar ve doktorun verdiği ilaçlar da şu an Adli Tıp Kurumu’nda.”

‘Ani ölüme neden olur’

Memorial Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Murat Görgülü; Haptaki etken maddelerin yüksek dozda alınması durumunda aşırı tansiyon yükselmesi, kalp ritm bozukluğu, böbrek ve karaciğer fonksiyonlarında bozuklukluklar, santral sinir sisteminde aşırı uyarılma gibi rahatsızlıklara neden olabileceğinin altını çizen Dr. Görgülü, “Bu sonuçlar ölüme kadar götürebilir. Bu nedenle doktor kontrolü olmadan hiçbir şekilde zayıflama ilacının alınmaması gerekiyor. Zaten dünyada böyle bir ilaç olsaydı tüm doktorlar bunu hastalarına tavsiye ederdi” dedi.

Bakırköy Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolizma Uzmanı Dr. Pınar Karakaya Karaca da, kontrolsüz bir şekilde satılan bu ilaçların kesinlikle kullanılmaması gerektiğini vurguladı. Bu ilaçların içerdikleri etkin maddeler nedeniyle kardiyobasküler yan etkilerinin bulunabileceğini, tansiyon, kalbin ve nabzın hızlı atması, nefes darlığı, hatta psikiyatrik etkilere neden olabileceğini söyleyen Dr. Karaca, “Bu tür şeylerden kesinlikle uzak durulmalı. Bu etken maddeleri içeren ilaçlar, kişilerin altta yatan başka bir rahatsızlıklarını tetikleyebilir bu da ani ölümlere neden olabilir. Biz hastalarımıza kilo ile ilgili problemlerini kesinlikle doktor kontrolünde çözmelerini öneriyoruz” dedi.

‘Canınızı hiçe sayıp eczane dışından almayın’

Türk Eczacılar Birliği, üniversite öğrencisi 20 yaşındaki Yeşim Kılıç’ın, zayıflamak için kullandığı ilaçlar nedeniyle yaşamını yitirdiğini belirterek, internet ve ’Merdivenaltı’ tabir edilen yerlerden zayıflama ürünleri alınmamasını istedi. Türk Eczacılar Birliği’nden yapılan açıklamada,Yeşim Kılıç’ın internet üzerinden satın alıdığı zayıflama ilaçlarını kullanması sonucu hayatını kaybetmesinden büyük üzüntü duyulduğu belirtilerek şu uyarılarda bulunuldu;

“Daha fazla can kaybı yaşanmadan, bir kez daha tekrar vurgulamak isteriz ki; internet, ya da ’Merdiven altı’ diye tabir edilen yerlerden zayıflama ürünleri almayın, canınızdan olmayın. Canınızı hiçe sayıp eczane dışında zayıflama ürünleri almayın.” Halk arasında ’Biber hapı’ olarak da bilinen bitkisel zayıflama ürünlerinin nerede, ne zaman ve nasıl patlayacağı belli olmayan birer sağlık mayını gibi olduğuna da dikkat çekilerek, şöyle denildi, “Bu tür ürünlerin doktor bilgisi dışında kullanılmasının vücudun bazı organlarında ciddi hasarlar oluşturduğu hatta ölüme yol açtığı maalesef hepimiz tarafından bilinmektedir. Zayıflamak isteyenlerin internetten aktarlara kadar kolayca ulaşabildiği bu tür ürünler, kulaktan dolma bilgilerle kullanılmaktadır. Oysa ki, bilinçsiz kullanıldığında vücutta telafisi mümkün olmayan sonuçlara ya da ölüme neden olan zayıflama ürünleri, doktor tavsiyesi ve eczacı danışmanlığında kullanılmalıdır. Mucizevi olarak lanse edilen bu tür ürünlerin takibi, kontrolü ve anında geri çekilmesi işlemi uygulanamadı. Denetimini yaparak ruhsat verecek en doğru makam Sağlık Bakanlığı’dır.”