Güneş sistemi, dokuzuncu gezegen olmadan neden bir anlam ifade etmiyor? İşte sistemimizde gizlenen dev gezegen!

Bildiğimiz Güneş sistemi, dokuzuncu gezegen olmadan neden bir anlam ifade etmiyor?

Güneş sistemimiz oldukça yoğun bir bölge. Gezegenlerden uydulara, kuyruklu yıldızlara ve asteroitlere kadar etrafta hareket eden milyonlarca nesne var. Üstelik her yıl Güneş sistemini evi olarak gören daha fazla nesne (genellikle küçük asteroitler ya da hızlı kuyruklu yıldızlar) keşfediyoruz.

Gök bilimciler 1846 yılına kadar ana gezegenlerin sekizini de bulmuşlardı. Ancak bu bizi daha fazlasını aramaktan alıkoymadı. Geçtiğimiz 100 yıl içinde, cüce gezegenler olarak adlandırdığımız (ki artık Plüton da bunlara dahil) daha küçük uzak cisimler bulduk.

Bu cüce gezegenlerden bazılarının keşfi, Güneş sisteminin eteklerinde başka bir şeyin gizleniyor olabileceğine inanmamız için bize neden verdi.

Güneş sistemimizde dokuzuncu bir gezegen olabilir mi?
Gök bilimcilerin ‘‘X Gezegeni’’ olarak da bilinen dokuzuncu gezegeni bulmak için yüzlerce saat harcamasının iyi bir nedeni var: Bildiğimiz Güneş sistemi, dokuzuncu gezegen olmadan bir anlam ifade etmiyor.