Üzerine mesai harcamayan hiç kimse aksiyon oynayamaz

Melis Güvenç (mguvenc@gazetevatan.com) |  30 Haziran 2018 Cumartesi - 2:30 | Son Güncelleme : 30 06 2018 - 2:30

Çukur dizisinde rol alan ve aynı zamanda aksiyon yönetmenliğini yapan Uğur Yıldıran, oyuncuların aksiyon sahnelerinde oynayabilmeleri için şöyle diyor; “Bir oyuncu bu tarz sahnelere kendini hazırlamak istiyorsa yoga yapsın, dans etsin, sporunu vücut ağırlıklarıyla yapsın”.


Çukur senaryosu dışında aksiyon sahneleriyle de çok sevildi ne dersiniz bu konuda?
Bu sene Çukur’da parkur sporuyla ilgili bir girişim yaptım. Çatıdan çatıya atlayan çocuklar şeklinde bir aksiyonla ilerlemek istedim. Başta insanlar bunu kabullenir mi, kabullenmez mi diye tedirgin oluyordum. Ama herkes çok sevdi ve kabullendi. Sadece şöyle bir eleştiri geldi, neden telefonla değil de çatıdan çatıya böyle bir haberleşme var dendi. Oysa ki burada yapmak istediğim şey bir eleştiriydi. Çünkü kafalarımızı telefonun içine öyle bir gömdük ki bu dizide insanların birbirine temas etmesini istedim.  
 
Aras Bulut İynemli’nin performansı da her geçen bölüm gözle görülür şekilde arttı siz ne düşünüyorsunuz?
 
Aras’la (Bulut İynemli) İçerde dizisinden beri çalışıyoruz. İki yıldır beraberiz. Aras’ın sergilediği performans için ustalık seviyesinde diyebilirim. Eskiden saatlerimizi alan sahneler artık dakikalarımızı alır hale geldi. İzleyenler bilir, çatışma olan bir gemi sahnesini 20 dakikada çektik. 
 
 
Bu aksiyon hareketlerini sahneye göre mi yazıyorsunuz yoksa oyuncunun kabiliyetine göre mi?
 
Sonuçta malzeme oyuncu. Oyuncuya içindeki yapabileceği malzemeyi çıkarmasına yardım ediyorum, bunu yapabileceğine inandırmakla başlıyor her şey. Bu yüzden provanın ilk adımı mental hazırlıktır. Oyuncunun içindeki savaşçı ruh mental olarak ortaya çıktığında işin gerisi zaten koreografiyle tamamen çözülüyor. Aksiyon yönetmenliği zaten önce aklındaki fikirleri anlatmak ve algılatmaktır.  
 
Sizce her isteyen aksiyonda oynayabilir mi?
 
Oyuncular çok üşengeç. Karakteri üzerine mesai harcamayan hiç kimse içindeki aksiyonu ortaya çıkartamaz. İyi bir aksiyon oyuncusu olmak için sıkı bir disiplinle kendini eğitmek geliyor. Öyle her boks veya tekvando yapan aksiyon sahnesine hazır diyemeyiz. Bir oyuncu bu tarz sahnelere kendi hazırlamak istiyorsa dövüş sporlarından ziyade yoga yapsın, dans etsin, meditasyon yapsın, egzersizlerini vücut ağırlıklarıyla yapsın. 
 
Kadın kavgası daha acımasız
 
Kadın veya erkek arasındaki aksiyon farkı nasıl?  
 
Bu konuya cinsiyetçi yaklaşmıyorum. Ama bugüne kadar en zevk aldığım sahne Ufak Tefek Cinayetler’deki kavga sahnesiydi. Çünkü onlara dövüşürken önce kadın olduklarını unutturdum sonra tekrar hatırlattım. Bunu yaptığın zaman seyirci o enerjiyi yakalıyor.  Ama bence kadın kavgası, erkek kavgasından daha sert, hırçın ve acımasız. Birbirinin güzelliğini bozar, ama erkek birbirinin kasıklarına vurmaktan kaçınır. Fakat   kadın kavgası  daha estetik. 

ETİKETLER